Akne

Hur utvecklas akne?
Våra kroppar producerar ett hormon som kallas androgen, vilket stimulerar våra talgkörtlar att producera en oljig substans som kallas talg. Hudbakterier som livnär sig på och bryter ner talg fastnar också och blandningen av hårprotein, talg och fettsyror som produceras av bakterierna irriterar väggarna i hårsäcken och orsakar inflammation. Bristningar i ett inflammerat område kan leda till ärrbildningar.

Hur fungerar Ellipse IPL behandling på akne?
Ellipse IPL behandlingen verkar genom att minska blodtillförseln till talgkörtelaktiviteten, vilket saktar ned produktionen av talg. Ljuset kan på så vis effektivt påverka bakterierna och lindra inflammationen.Genom att rikta pulser av ljus i epidermis, den yttersta delen av huden absorberas ljuset av hemoglobinet, (blodets röda färgämne) i blodkärlen som ger näring till talgkörtlar i huden. Ljusenergin omvandlas till värme, som skadar väggarna i blodkärlen som försörjer blodtillförseln till talgkörteln.Det synliga ljuset som produceras av Ellipse I ² PL-system kontrolleras noggrant för att producera rätt puls längd och våglängd för att minska aknen utan att skada omgivande vävnad. Behandlingen upprepas var 4:e vecka tills man uppnått ett bra resultat i regel behövs ca 4 behandlingar. Ibland behövs antibiotika behandling i kombination med IPL.

Kan alla behandlas?

De bästa resultaten uppnås på inflammatorisk akne, röd värkande, upphöjda finnar. Det är viktigt att din hud inte har färsk solbränna.

.Före och efter behandling

Före och efter behandling av acne med IPL.

Behandling av akne med Neostratas produkter

Neostratas produkter bygger på exfolierande metoder som kombinerar AHA med ingredienser som hjälper till att bekämpa akne, få kontroll över hudens talgproduktion och minimera akneärr. En kombination av kemisk peeling på mottagningen och produkter för hemmabruk ger mycket goda resultat. Vi erbjuder ett startkit mot akne till förmånligt pris.

Före behandling och efter behandling med peeling och krämer

Prenumerera på vårt nyhetsbrev